onsdag 29 september 2010

Sjuk

Efter vår hemkomst från Hangzhou fick jag plötsligt feber och även diarre. Mamma och pappa var oroliga så i måndags kväll fick vi åka upp till sjukhuset. Det är ju första gången jag är sjuk (bortsett från en lätt förkylning jag åkte på i våras) så de blev helt till sig! Läkaren undersökte mig och tog blodprov (aj, aj, vad jag grät då!) och sade att jag hade råkat få en virusinfektion i halsen. Det var det som orsakade den höga febern (38,9) och även diarrén. Jag skulle nu dricka massvis med vätska, ta svalare bad och få febernedsättande medicin (som jag HATAR, kan jag säga!). Mamma och pappa blev lugnad då min aptit kom tillbaka igår och jag åt både tomater, melon, ost och gröt! Febern har släppt och även magen är ok nu men jag har fått konstiga röda utslag över hela kroppen. Det kunde komma, det hade doktorn varnat för. Nu hoppas mamma & pappa att jag repar mig helt innan fredag, för då ska vi flyga till Hainan (Kinas sydligaste ö och motsvarigheten till Thailand).
Så håll tummarna för mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar