lördag 25 september 2010

Jag kan gå!!!


Jag kan gå själv!!!! Idag släppte jag taget om mammas finger... och många steg blev det. Först var det pappas hand jag släppte och då gick jag 15 steg!!!! sedan övade jag på att gå ikväll, innan det blev bad-och sovdags. Som längst kunde jag ta mig ut från sovrummet och hela vägen in till mitt rum.. och det är mååånga steg, kan jag säga. Säkert 25! Jag blir så GLAD att jag kan gå själv så ibland bara måste jag stanna upp och klappa händerna!! Hurra... Och vet du vad jag också lärt mig nyligen? Att ta av locket på saker och lägga dit det igen! Det vill jag göra hela tiden nu... och så dricker jag från sugrör, vilket jag inte kunde för bara en vecka sedan.

Kan berätta att jag även besökt Hangzhou de senaste dagarna med mamma & pappa. Vi tittade på den fina sjön som heter West lake och alla de båtar som kör på vattnet. Jag tyckte om att se alla träden, de fina blommorna och så alla de fiskar som fanns i vattnet. Sedan hittade vi en elefant-staty som jag bara älskade! Jag fick sitta på den och klappa den, vilket var roligt, roligt :)

Många kineser kom fram till mig och hälsade. De gör de alltid även i Shanghai. De tycker jag är så vacker, hen piao liang, hen piao liang:) och jag vinkar glatt tillbaka till alla. Det älskar jag att göra och då ler folk ännu mer mot mig, ha ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar