onsdag 13 januari 2010

Sitter med stöd!


Det var roligt att ha faster Adela, farfar & farmor på besök hos oss. Jag fick vara i mångas famn, vilket jag älskar! Nu har allt gått tillbaka till det vanliga, det är mamma och jag hemma på dagarna och pappa leker med mig på kvällar o helger. Ibland kommer vår ayi, som tycker mycket om mig. Hon brukar sjunga kinesiska barnsånger till mig medan hon bär mig omkring och jag tycker om hennes röst! Igår hade hon med sig en present till mig!! En DVD-skiva med tecknad film, eller rättare sagt, olika klassiska kinesiska barnvisor med tecknad film till. Jag tyckte genast om den, så den lär jag titta på många gånger!
Jag kan berätta att jag har gjort många framsteg sedan sist: jag kan nu greppa saker ordentligt med mina båda händer, bläddra i mina böcker, titta riktigt fokuserat på saker omkring mig... och kan nu sitta själv med stöd! Och om man lägger mig på mage så kryper jag framåt. mamma brukar stödja mina fötter med händerna, men jag lovar dig att jag kommer fram långt! Häromdagen kröp jag tvärs över sängen, fram till mitt älskade gosedjur! Och så älskar jag att leka med mina händer och att titta på dem!!! Här kommer en ny bild på mig med mamma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar