tisdag 16 november 2010

1-års bilder hos fotograf


I fredags åkte jag med mamma & vår chaufför till Barefootportraits fotostudio för att hämta det album och de bilder som nu var färdiga. De togs några dagar efter min 1-års dag. Mamma & pappa hade ju köpt ett paket med 3 fotosessioner (först när mamma var gravid med mig, sedan när jag var nyfödd och så nu vid 1-års åldern) så nu får jag ett fint album till :=)
Till skillnad från förra gången sprang jag nu runt i studion och pillade på alla leksaker och ville leka med allt... Fotografen hade lite svårt att ta bilder då jag knappt satt stilla. När jag var nyfödd så bara sooov jag, djupt, djupt... så det gick inte att väcka mig. Fotografen lyckades då ta en enda bild där mina ögon syns, på resten av bilderna sover jag!
Jag kan visa er en av bilderna på mig som fotografen tog :)

Annars kan jag berätta att jag varit förkyld senaste veckan, inget roligt alls! Det kom någon dag efter det att mamma tog med mig till ett nytt lekställe och där fanns en flicka som var snorig... Jag har haft rinnande näsa i många dagar nu och även lite hosta, så det var svårt att somna på kvällarna. Men, nu ska det snart vara över, säger mamma. På dagarna är jag dock lika pigg och alert som vanligt. Det jag övar på nu som mest är att klättra - överallt, upp på tv-bänken, på soffan, på bokhyllan... Jag kommer in i min fina röda bil på egen hand och kan ta mig ut också! Det du! Och stoppar in tändningsnyckeln och tar ut den - jag är stolt! Cykeln har jag också försökt ta mig in i men inte klarat av det ännu... det är ju aningen svårare, men jag övar, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar