torsdag 8 april 2010

Påskhare

Hade du en trevlig påsk? Jag var med mamma & pappa på en påskbrunch där det var en massa folk. Det fanns en massa roliga aktiviteter för barn (men man måste vara lite äldre än jag är nu) i trädgården, bl a äggmålning och så hade de små söta kycklingar och kaninungar i små korgar som jag fick titta på;)
I helgen fick jag min egen stol att sitta i och nu för tiden tycker jag det är så roligt att sitta i den och äta! Jag vill ju äta själv, tar alltid skeden ur mammas hand och stoppar den i munnen, ha ha, jätteroligt! Numera äter jag gröt, rispudding, avocado, äpple, zuccini, kycklinggryta, ärtor, blåbär. Idag fick jag en riktigt god fiskgratäng med grönsaker som mamma har lagat och det var mums!
Det blir ju kladdigt när jag äter...så jag behöver bli ordentligt tvättad efter varje måltid!
Men det gör ju inget för jag älskar vatten och så kan jag nu både öppna och stänga kranen i badrummet, så tvättstunden blir extra kul! I helgen fick jag också en ny bilbarnstol då jag har vuxit ur min gamla... så om någon dag ska jag provsitta den när vi ska ut och åka bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar