fredag 30 april 2010

Babysim


Igår var jag med mamma på sista babysim-lektionen. Det var en serie på bara 3 lektioner och igår var sista tillfället. Jag älskade att plaska och vi fick göra en massa övningar och lekar i vattnet. Ledaren Nathan sjöng sånger på engelska och mammorna sjöng med - det lät så roligt! Jag träffade andra bebisar, en del i min ålder och en del var äldre. Nu sist fick även ayin följa med och hon hjälpte till att klä på mig och torka mig efter duschen, då mamma skulle duscha också. Jag tycker om vår ayi jättemycket! De sista gångerna när hon varit hos oss har jag klappat henne på kinden (det gör jag när jag tycker om någon!) och hon blev så glad. Hon säger alltid att jag är en shanghaines och att hon ska lära mig prata kinesiska ;)

Idag var det fint väder så mamma tog med mig ned till gräsmattan på vår innergård. Jag kunde sitta på filten och krypa i gräset. Och leka med min boll. Grässtråna kändes konstiga - inte alls som golvet hemma - hm, så jag var tvungen att undersöka det! Nu försöker jag för övrigt att dra mig upp i stående, tar tag i tv-bänken, barnvagnen, stolarna, mm. och så älskar jag att tugga på mammas & pappas skor!!! Men trist nog märkte jag att de har blivit undanstoppade från hallen, så nu tuggar jag på mina egna skor om de råkar ligga framme...

1 kommentar:

  1. Åh, underbart med alla smaker och hur man kan känna igen grejer med munnen! Men Valentin, jag lovar dig att gräs är godare än skor, så att din mammas och pappas skor är borta gör inte så mycket. //Ann

    SvaraRadera