onsdag 4 november 2009

Svensk medborgare

Nu ar jag sedan ett tag tillbaka svensk medborgare! I fredags var jag med mamma over till andra sidan Huangpi floden, pa Pudong-sidan, och det stora polishuset dar man handlagger migrationsarenden. Mitt svenska pass och en massa andra intyg har lamnats sa att jag kan bli registrerad har i Kina och fa ett visum, ett likadant som mamma & pappa har. I mitt pass star det att jag ar 53 cm lang (fast nu ar jag langre!) och sa blinkar jag, sa att bara mitt ena oga ar oppet! Det tycker pappa ser sa charmigt ut :)
Och sa var jag pa min allra forsta fest i fredags! En svensk familj (dar pappan ar kollega till pappa) som har flyttat ut till ett villaomrade hade en liten bjudning och jag foljde med mamma & pappa. Jag kunde sova gott trots musik och roster i bakgrunden och aven dar tyckte alla att jag ar sa liten, sa liten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar